Wednesday, January 27, 2010

Mendamba KasihMu Illahi

"Illahi, kasihanilah hambaMu yang lemah ini. Engkau Maha Tahu atas apa yang menimpa diriku. Aku tak ingin kehilangan cintaMu. Namun Engkau juga tahu, hatiku ini tidak mampu mengusir pesona kecantikan seorang makhluk yang Engkau ciptakan. Saat ini hamba sangat lemah berhadapan dengan daya tarikan wajah dan suaranya, ya Illahi, berikanlah padaku cawan kesejukan untuk meletakkan embun-embun cinta yang menitis-nitis dalam dinding hatiku ini. Illahi, tuntunlah langkahku pada garis takdir yang paling Enkau redhai. Aku serahkan hidup dan matiku untukMu."

"Ya Allah, semakin aku mendamba cintaMu semakin kuat ujian yang Engkau berikan padaku. Kadang-kadang aku tidak mampu untuk mengharungi ujian yang berikan padaku. Aku dapat merasakan diriku sangat lemah untuk menghadapi ujianMu yang besar, kerana aku tau, aku adalah insan yang lemah dan perlukan banyak ilmu dan iman untuk mengharunginya. Namun, aku akan cuba untuk melalui setiap ujian yang Engkau berikan padaku dengan kekuatan iman dan kecekalan hati semata-mata mengejar redhaMu dan cinta dariMu ya Illahi. Semoga Engkau kurniakn aku kekuatan iman dan ketabahan hati dalam menempuh hidup di duniaMu yang fana' ini Ya Rabbi."

1 comment: